bloczek m6 cena

Jociskowo - Gruszkowo

Temat: jaka izolacja fudamentow ?


1 - pozostaje znalezc najtansze zrodelko styroduru/xpsa/xpsa i tej mazi
zastepujacej papę


maz nie zastapi papy :) do smarowania scian polecam dysperbit.
nieszkodliwy dla styropianu. na izolacje pozioma tez moze byc.


oraz bloczkow betonowych (nie znalazlem nigdzie plyt na
wypozyczenie za rozsadne pieniadze).


w  poznanskim facet robi bloczki po 1,60, ale nie daje transportu.
W castoramie lub obi (nie pamietam) bloczek m6 to 2,80.
Powinienes znalezc cos po 2,20.
Wolaj koniecznie atest, jeden lub dwa upusc na kamien z wysokosci metra.
jak pekna  idz do innego producenta. AFAIK bloczki powinny miec atest
na minimum B15, ale lepsze bedzie B20.

No i podobno roznie z trzymaniem wymiarow - sprawdz to.
nie kupuj wiekszych niz m6 - potem ciezko je dzwigac.
m6 wazy chyba 27 kg.

co do ceny robocizny, to w lodzkiem jeden murarz zawolal 20 pln/m2
ale wydaje mi sie ze to za duzo.
Dokladnie sprawdzaj, jak robia przewiazanie - to przeciez fundament.
rozpoznaj temat przezbrojenia drutem lub siatka co drugiej lub co trzeciej
warstwy. moze sie zdazyc wiekszy napor gruntu.

pozdrawiam
pluton


Źródło: topranking.pl/1558/jaka,izolacja,fudamentow.php


Temat: jaka izolacja fudamentow ?


maz nie zastapi papy :) do smarowania scian polecam dysperbit.
nieszkodliwy dla styropianu. na izolacje pozioma tez moze byc.


Ta z mojego pierwszego postu wg producenta, majstra i hurtownika zastepuje -
stanowi
kompletna izolacje przeciwwodną (po wyschnięciu).


w  poznanskim facet robi bloczki po 1,60, ale nie daje transportu.
W castoramie lub obi (nie pamietam) bloczek m6 to 2,80.
Powinienes znalezc cos po 2,20.
Wolaj koniecznie atest, jeden lub dwa upusc na kamien z wysokosci metra.
jak pekna  idz do innego producenta. AFAIK bloczki powinny miec atest
na minimum B15, ale lepsze bedzie B20.


Kurde jakbym znalazl po 2,20 to byloby swieto chyba ze mowisz o netto ;)
Szukam 3 dzien, 2,56 bez transportu to najlepsza cena, z transportem wyjdą
mnie po 2,75brutto.

Nic to, moze jeszcze cos znajde.


co do ceny robocizny, to w lodzkiem jeden murarz zawolal 20 pln/m2
ale wydaje mi sie ze to za duzo.


ja place 8000zl za robocizne za piwnice (razem z scianami wew), lawy,
izolacje scian, wykonanie drenazu. Dom 11,5x18,2m. Sprawdzalem ceny w tamtym
roku i wyszlo ze to normalna stawka, pytalem chyba nawet tu na grupie

Jade zalatwiac dachówke, obacze co rozumieją pod pojęciem II gatunek
ceramiki (w cenie betonowej) ;)

Kane


Źródło: topranking.pl/1558/jaka,izolacja,fudamentow.php


Temat: ile kto zarabia
 Witam


zarabiaja panowie w danym zawodzie miesiecznie/za godzine :)


Taka sobie wyrywkowa cena (lodzkie):

1 m2 fundamentu z bloczka m6 - 20 pln (murarz)

Wykopanie jednej dreny fi 100 , h 50 - 50 pln (panowie spod urzedu
zatrudnienia)

pozdrawiam
pluton


Źródło: topranking.pl/1558/ile,kto,zarabia.php


Temat: Ytong vs Silka CD. wycena....
Witam!
Dostałem wyceny wiec zgodnie z obietnica przedstawiam:

Dom jedno rodzinny parterowy z nieuzytkowym podaszem 163,9 m2 Powierzchnia
zabudowy 263,7 m2
Sciany zewnetrzne 120 m2 skan parteru
http://www.3d.nowemedia.pl/gfx/skan.gif.

Poroton 30,  24, 11,5 - 10550zł + (styropian, zaprawa, nadproza, wieniec,
robocizna.......)
Poroton 24, 24, 11,5  - 9084zł +   (--------------------------  |
|  ------------------------)
Silka 18, 8                  - 8974zł +  (--------------------------  |
|  ------------------------)
Ytong 36.5, 24, 11.5  - 24,950zł w tym: klej, nadproża, docieplenie wieńca,
zbrojenie spoin wspomnych, mniej roboty ;-)....

- Styropian #10 - 3027,95zł
- Wełna #10 - 4728,80zł

Liczac to wszysko wybrałem Ytonga (mam ekipe co sie zna na nim) dobrze
zrobiłem?? ;-)

Po za tym wyliczyli mi jeszcze:
Blacha szwedzka orginalna (dach koperta) + dodatki (gasiory zakonczenia i
wszystko co potrzeba) + folia 12300zł (jak wezme u nich ytonga dostane 10%
zniżki jak nie to 5%)

Bloczki betonowe:
1500sztuk M6 2,6 brutto z dowozem 2,4 bez dowozu i rozładunku.

Rynny:
PCV (te grubsze) 2111zł
Tytanowo-cynkowe 2771zł
Rynny Szwedzkie 3166zł
Ktore wybrac???

Kominy Schiedla 4130zł
(kominy i rynny ceny do negocjacji)

Wszystkie ceny są cenami brutto.

Pozdrawiam
Sawa
ps. moze ktos chce byc wykonawca? okolice Zielonej Gory ;-)


Źródło: topranking.pl/1558/ytong,vs,silka,cd,wycena.php


Temat: Kosztorys inwestorski projektu


Mam pytanie o dostepnosc kosztorysu inwestorskiego w projektach domow, w
tych ktorymi sie interesowalem trzeba go dokupic dodatkowo i jest dostepny
tylko pod warunkiem zakupu projektu ,
dodatkowo kosztuje 200-500 pln, poszukuje miejsca na sieci gdzie cos takiego
mozna obejrzec (wyszczegolnione konkretne elementy konstrukcji wraz z
cenami), interesuja mnie domy parterowe ,


To co oferują biura to tzw ślepe kosztorysy, czyli zestawienia
ilościowe materiałów oraz roboczogodzin do wykonania poszczególnych
etapów budowy. Masz tam np pozycje:
  Bloczki fundamentowe m6 ilość - 1100 szt
albo
  wymurowanie m2 ściany fundamentowej z bloczków m6 - xx rbg

przy czym ani nie jest podany koszt jednostkowy bloczka, ani koszt
roboczogodziny (oraz narzutów kosztorysowych). Takie postępowanie jest
dosyć oczywiste, ze względu na fakt, iż np taki bloczek może kosztować
w jednym miejscu 2,20 zł a w innym 2,70 zł. A koszt wymurowania ścianki
poszczególni wykonawcy mogą obciążyć różnej wielkości kosztami (pośrednimi,
transportu, zysku). Żeby mieć dokładną kalkulację kosztów powinieneś taki
ślepy (inwestorski) kosztorys dać do uzupełnienia kosztorysantowi, który
w puste miejsca w tabelce wprowadzi średnie ceny w Twoim rejonie.

W praktyce wygląda to najczęściej tak, że kosztorys ślepy dostajesz w cenie
zakupionego projektu. Materiałówkę dajesz do wyceny w hurtowniach budowlanych,
a sam projekt firmom/murarzom do wyceny za robociznę.

Ogólny kosztorys 'domów parterowych' nic Ci nie da, bo na konkretny koszt ma
wpływ zbyt wiele czynników, które składają się na konkretny projekt (kształt
budynku, dachu, rozwiązania więźby, stropu, ilość/rozmiar okien, kominów,
użyte materiały, etc).

Koszt poniżej 1500/m2 _zawsze_ wymaga ogromnej dyscypliny finansowej. Bardziej
realny szacunek budżetowy (szczególnie jeśli jest to Twoja pierwsza budowa) to
2000/m2, a 2500/m2 i wyżej to albo rozbuchane ego inwestora, albo kompletny
laicyzm i skubanie przez wykonawców, albo (to najrzadszy przypadek) dobranie
materiałów z bardzo wysokiej półki. I mówimy tu tylko o kosztach budynku (działka,
media są pominięte).

Janusz Pawlinka


Źródło: topranking.pl/1559/kosztorys,inwestorski,projektu.php


Temat: Kosztorys inwestorski projektu


Najpierw IMHO trzeba zdefiniować jakie masz potrzeby w związku z domem
(dzieci
sposób bycia, towarzystwo, sąsiedztwo), jaki ma być jego kształt, układ
funkcjonalny, jaka
korelacja z działką.
Zapewniam, że ścisłe zdefiniowanie tych parametrów zredukuje ci ilość
gotowców z ogólnego pojęcia 'dom parterowy' do kilku-kilkunastu
konkretnych
nazwanych projektów.


dzialka to najmniejszy problem , wokolo jest kilkaset , dopasuje
moj problem polega na tym czy stac mnie na budowanie
czy oplaca sie budowac ,
twierdzicie ze za m2 jak  dobrze pojdzie trzeba 2000
to juz lepiej pojsc w http://nortech.net.pl/ceny.html
tam m2 wypada 1500 + urzadzenie ze stanu deweloperskiego do pod klucz
i bez klopotow - teoretycznie


jeśli kilka tys Cie nie zbawia, to dyskusja nie ma sensu :) A tak na
poważnie,
to ślepy kosztorys jest w 90% doprowadzony do stanu 'wykończenie bez
białego
montażu' który to IMHO jest ok 50% kosztów inwestycyjnych. Potem dopiero
zaczyna
się jazda. Te 1100 szt bloczków m6 odpowiada kosztowo _jednej_ kabinie
prysznicowej, koszt materiałów na ściany to mniej więcej wyposażenie
kuchni,
a cenę więźby dachowej możesz przyrównać do jakiegoś lepszego kompletu
wypoczynkowego.... :)


przykro mi ale nie należe do osob kupujacych komplety wypoczynkowe na 10-15
tys :(


| chodzi mi o oferty projektow  w ktorych widze elewacje, rzuty i mam
wykaz
| materialow do zbudowania , lacznie z iloscia glazury w lazienkach ,

A płytki jakie ? 10x10, 20x20, 30x30, 25x40, 50x50 ? Polskie, włoskie,
czeskie,
hiszpańskie czy jeszcze jakieś inne ??


w kosztorysie masz plytki do wysokosci 2m - 30m2 i sam wstawiasz ceny idac
do hurtowni
nie wiem jak mam tlumaczyc ,
kosztorys jest mi potrzebny aby miec dokladnie wyliczone na dzien dzisiejszy
cene wszystkich elementow
i to takich jak bede chcial zastosowac np kabine prysznicowa za 300 a nie za
6000 ,
w poszczegolnych projektach np centralne ogrzewanie w jednym jest 10000 a w
drugim 30000 , chce aby zobaczyl to fachowiec i powiedzial - po co ci kociol
za 15tys zastosujemy za 3000 obnizysz koszty o ...,
itd na calosci zbierze sie ,

kosztorys taki nie jest dostepny do wgladu w biurach projektowych , mozesz
go kupic :) i dopiero potem liczysz na zakupionym


Źródło: topranking.pl/1559/kosztorys,inwestorski,projektu.php


Temat: Kosztorys inwestorski projektu


| Mam pytanie o dostepnosc kosztorysu inwestorskiego w projektach domow, w
| tych ktorymi sie interesowalem trzeba go dokupic dodatkowo i jest
dostepny
| tylko pod warunkiem zakupu projektu ,
| dodatkowo kosztuje 200-500 pln, poszukuje miejsca na sieci gdzie cos
takiego
| mozna obejrzec (wyszczegolnione konkretne elementy konstrukcji wraz z
| cenami), interesuja mnie domy parterowe ,

To co oferują biura to tzw ślepe kosztorysy, czyli zestawienia
ilościowe materiałów oraz roboczogodzin do wykonania poszczególnych
etapów budowy. Masz tam np pozycje:
  Bloczki fundamentowe m6 ilość - 1100 szt
albo
  wymurowanie m2 ściany fundamentowej z bloczków m6 - xx rbg


wlasnie o takie cos mi chodzi, ale biura mowia kup projekt potem dokup
kosztorys a dopiero wtedy okaze sie ile to Cie bedzie kosztowac, ja wolalbym
zobaczyc projekt i kartke papieru z zestawem materialow potrzebnych do
budowy isc do hurtowni i przekonac sie ile to kosztuje , robocizna mnie nie
interesuje bo firma znakomicie po opisie projektu potrafi oszacowac koszt
budowy , moze nie dokladnie ale kilka tys nie zbawi , za to po tym co sie
ostatnio slyszy ze materialy poszly strasznie do gory nie wdepnac w ....


przy czym ani nie jest podany koszt jednostkowy bloczka, ani koszt
roboczogodziny (oraz narzutów kosztorysowych). Takie postępowanie jest
dosyć oczywiste, ze względu na fakt, iż np taki bloczek może kosztować
w jednym miejscu 2,20 zł a w innym 2,70 zł. A koszt wymurowania ścianki
poszczególni wykonawcy mogą obciążyć różnej wielkości kosztami
(pośrednimi,
transportu, zysku). Żeby mieć dokładną kalkulację kosztów powinieneś taki
ślepy (inwestorski) kosztorys dać do uzupełnienia kosztorysantowi, który
w puste miejsca w tabelce wprowadzi średnie ceny w Twoim rejonie.

W praktyce wygląda to najczęściej tak, że kosztorys ślepy dostajesz w
cenie
zakupionego projektu. Materiałówkę dajesz do wyceny w hurtowniach
budowlanych,
a sam projekt firmom/murarzom do wyceny za robociznę.

Ogólny kosztorys 'domów parterowych' nic Ci nie da, bo na konkretny koszt
ma
wpływ zbyt wiele czynników, które składają się na konkretny projekt
(kształt
budynku, dachu, rozwiązania więźby, stropu, ilość/rozmiar okien, kominów,
użyte materiały, etc).


chodzi mi o oferty projektow  w ktorych widze elewacje, rzuty i mam wykaz
materialow do zbudowania , lacznie z iloscia glazury w lazienkach , takie
cos widzialem na sieci ale w odniesieniu do domu ktory mnie kompletnie nie
interesuje ,


Koszt poniżej 1500/m2 _zawsze_ wymaga ogromnej dyscypliny finansowej.


i taka wlasnie dyscypline trzeba narzucic , tylko aby jej pilnowac trzeba
miec wykaz , aby nie stanac gdzies na polowie budowy

Bardziej


realny szacunek budżetowy (szczególnie jeśli jest to Twoja pierwsza
budowa) to
2000/m2,


 a 2500/m2 i wyżej to albo rozbuchane ego inwestora, albo kompletny

laicyzm i skubanie przez wykonawców, albo (to najrzadszy przypadek)
dobranie
materiałów z bardzo wysokiej półki. I mówimy tu tylko o kosztach budynku
(działka,
media są pominięte).

Janusz Pawlinka



Źródło: topranking.pl/1559/kosztorys,inwestorski,projektu.php